Uygulama
Uygulama safhasındaki temel problem, insanların anketi cevaplama konusunda isteksiz davranmalarıdır. Pek çok durumda bu çabaların boşa gitmesine neden olabilecek bu problemin yegane çözümü; insanları, anketi doldurarak elde edecekleri kazancın, harcayacakları çabaya değeceğine ikna etmektir. Ancak burada kazanç olarak yalnızca maddi getiriler düşünülmemelidir. Topluma katkı sağlama, profesyonel bir çalışmaya katılma, kendini önemli hissetme, fikirlerini açıklayabilme, sesini duyurma fırsatı bulma vb. duygular pek çok durumda maddi getirilerden daha etkilidir. Cevaplayıcı da bu hisleri uyandırabilmek içinse araştırmanın öneminin başarıyla aktarılması ve çalışmanın her aşamasının profesyonelce icra edilmesi gerekir.
Bu bölümde temel olarak insanların posta, telefon ve karma anket türlerinin her birine katılımlarının nasıl sağlanacağı, diğer bir ifade ile, cevaplanma oranının nasıl yükseltilebileceği tartışılmıştır. Ayrıca her bir anket türü için bu amacı gerçekleştirmeye yönelik adım adım bir uygulama rehberi verilmiştir.