
Pazarlama Konusu ve Pazarlama Yönetimi
Bu bölümde, pazarlama konusu ve kapsamı, pazarlamanın gelişimi, modern pazarlama yöntemi ve işletmelerde örgütsel yapı içerisinde pazarlamanın yeri üzerinde durulacaktır.

1. Bölüm - Pazarlamanın Anlamı ve Gelişimi
Pazarlama bilgisinin gelişimi süresince yapılan tanımların bir kısmında, pazarlamanın temel görevinin ürünlerin değişimini sağlamak olduğu belirtilir.

2. Bölüm - Pazarlamanın Temel Kavramları
Pazarlama, bireylere, ailelere, gruplara ve diğer kurumlara değerlerin tanımlanması, tanımlanan değerlerin sunulması ve bunların birbiriyle değişimi yoluyla gereksinim duydukları ve istediklerinin sağlanması olarak belirtilen sosyal ve ekonomik bir süreçtir.

3. Bölüm - Pazarlama Anlayışının Gelişimi
İşletmeleri ve örgütleri, pazarlamaya bakış açılarına göre sınıflandırmak mümkündür. İşletmeleri, faaliyetlere verdikleri önem ve bu faaliyetleri nasıl yerine getirdiklerine göre sınıflara ayırarak, temel stratejilerini ve işletme felsefelerini çözümlemek olasıdır.

4. Bölüm - Pazarlama Yönetimi Fonksiyonları
Pazarlamaya ilişkin yapılan tanımlamalar, aslında pazarlamanın değişimi teşvik eden, birbiriyle ilişkili ve bağlı çok faaliyetten oluştuğunu ifade etmektedir.

5. Bölüm - Pazarlamanın Çevresel Faktörleri
Pazarlama yöneticisi, işletmenin pazarlama faaliyetlerini dış çevreyi oluşturan pek çok değişik faktörlerin ve koşulların etkisi altında yürütmek zorundadır.