Reklam ve Halkla İlişkiler
Bazen zevkle izliyoruz, bazen eleştiriyoruz, bazen de toplumsal bir tartışmanın odak noktasını oluşturuyor. Nasıl yaklaşırsak yaklaşalım reklam, günümüz pazarlama dünyasının önemli bir gerçeği. Sadece ürünler, hizmetler değil fikirler, kurumlar, ülkeler bile reklam aracılığıyla insanların zihinlerinde yer alıyor, onları etkiliyor ve markalaşıyor. İşletmelerin hedef kitlelerini etkilemek amacıyla gerçekleştirdikleri faaliyetler sadece reklamla sınırlı kalmamakta. Hediyeler, çekilişler, kuponlar, fiyat indirimleri de tüketicileri bir markayı satın almaya daha çok yaklaştırıyor. Diğer taraftan da işletmeler halkla ilişkiler faaliyetleriyle şirket imajlarını geliştirip toplumun genel beğenisini kazanıyor. Bu bölümde işletmelerin tutundurma faaliyetleri içinde yer alan reklam, satış tutundurma ve halkla ilişkiler faaliyetlerini açıklayacağız.