Uluslararası Pazarlama
Bu bölümde uluslararası pazarlamanın kapsamı, önemi, işletmelerin dış pazarlara açılma nedenleri, uluslararası pazarlara katılma dereceleri ile giriş alternatifleri üzerinde durularak uluslararası pazarlar için pazarlama programlarının hazırlanması ile çevre faktörleri incelenecektir.
1. Bölüm - Uluslararası Pazarlama
Son yıllarda önem kazanan küreselleşme eğilimi doğrultusunda uluslararası pazarlama “global” tüketici istek ve ihtiyaçlarının yerli ve uluslararası takip işlerden daha iyi bir şekilde belirlenmesi, karşılanması ve pazarlama faaliyetlerinin makro bir çevrede koordine edilmesidir.
2. Bölüm - Uluslararası Pazarlara Açılmanın Nedenleri
Dünya ticaret sisteminde, uluslararası rekabet olarak bilinen uluslararası pazar paylaşımı çabaları yoğunlaşmıştır. Bu çabaların bir kısmı iç pazarın korunması üzerine yoğunlaşırken önemli bir bölümü uluslararası pazarlara açılmaktadır.
3. Bölüm - Uluslararası Pazarlara Girmenin Avantajları
İşletmeler, uluslararası pazarlara girmeleri sonucu çeşitli avantajlar elde ederler. bunlar;karşılaştırmalı üstünlüklerden yararlanmak, rekabet edebilmek ve rekabetten kaçınmak, vergi avantajları elde etmek, karları korumaktır.
4. Bölüm - Uluslararası Pazarlara Giriş Şekilleri
Uluslararası pazarlara girmeyi düşünen bir işletme, her şeyden önce satacağı ürünün niteliklerini, dış pazarla ilgili çevre faktörlerini ve sahip olduğu diğer işletme içi kaynaklarını göz önünde bulundurmak zorundadır.
5. Bölüm - Uluslararası Pazarlamada Çevre Faktörleri
Ülkelerin kültürleri arasındaki farklılıklar, pazarlamada mal ve hizmetler ile pazarlama yöntemlerini etkiler. Ürünler bir ülkeden diğerine ihraç edildiği zaman iki ülkenin kültürleri benzerlik varsa, ürünlerin kabul görme şansı çok daha yüksektir.
6. Bölüm - Uluslararası Pazarlama Karması Kararları
Dış pazarlara girmek isteyen işletme, doğal olarak dış pazarların ihtiyaç ve isteklerine uygun şekilde pazarlama karmasında değişiklik yapmak durumunda olabilir.