Tutundurma Kararları
Hepimiz, birer tüketici olarak işletmelerin bize yönelttikleri çeşitli mesajlara maruz kalıyoruz. Günümüz insanı istese de istemese de kendisine çeşitli kanallardan ulaşan bu mesajlardan etkileniyor. Televizyon reklamları bazen bize çeşitli ürün ve hizmet seçenekleri hakkında bilgi vererek eğitici bir unsur taşırken, bazen de bir ürünü satın almamız için temel bir nedene dönüşebiliyor. Zaman zaman da kuşkulu yaklaştığımız da oluyor bu mesajlara. Bir bakkal ya da markete gittiğimizde ise çeşitli hediyeler, kuponlar gibi teşviklerle karşı karşıya kalıyoruz. Ürünler hakkında bilgimiz sınırlı olduğunda markaların bizim kararımızı etkilemek üzere sundukları fiyat indirimleri, kuponlar, yarışmalar ya da satış temsilcilerinin önerileri bizi satın alma sürecine biraz daha yaklaştırıyor. Bu bölümde işletmelerin tüketicilerini etkileyip onlarla iletişim kurmak için kullandıkları tutundurma araçlarını tanıyıp, tüketici olarak karşı karşıya kaldığınız bu faaliyetleri üretici bakış açısından da değerlendirebileceksiniz.